 |
 |
Aktivita 1 |
|
|
 |
 |
Aktivita 2 |
|
|
 |
1.1 IKT virtuálne |
 |
Vypracovanie projektu koncepcie virtuálneho vzdelávacieho pracoviska vhodného na_realizáciu dištanenej metódy študijného programu Aplikovaná informatika s podporou e-learningu. Cieľ aktivity nadväzuje na oprávnenú rámcovú aktivitu: Širšie využívanie informačných technológií a nových foriem vzdelávania predovšetkým v externom štúdiu (virtuálne univerzity, dištanené vzdelávanie a pod.). Konkrétnym cieľom je zvýšenie efektivity štúdia aplikovanej informatiky prostredníctvom vybudovania moderného virtuálneho vzdelávacieho pracoviska. Aktivita je zameraná na zvýšenie kvality a atraktivity obsahovej ako i formálnej stránky materiálov a kurzov s prihliadnutím na možnosti ich použitia v dištanenej metóde vzdelávania. |
 |
Cieľ aktivity je možné bližšie konkretizovať nasledovne: |

|
 |
navrhnúť a realizovať koncepciu virtuálneho vzdelávacieho pracoviska, |
 |
špecifikovať metodiku dištanenej výučby s podporou e-learningu |
|
špecifikovať formy a aktivity vhodné na efektívne a kvalitné sprostredkovanie požadovaných informácií v dištančnom vzdelávaní, |
|
implementovať navrhovanú koncepciu do študijného programu Aplikovaná informatika,
pripraviť podklady pre akreditáciu študijného programu Aplikovaná informatika (dištančná metóda s podporou e-learningu). |
|
 |
1.2 Metodika tvorby e-learningových kurzov v prírodovednom vzdelávaní |
 |
Návrh jednotnej metodiky tvorby e-learningových kurzov k vypracovaniu programov celoživotného vzdelávania pre učiteľov prírodovedných predmetov, matematiky a_informatiky. Cieľ aktivity predstavuje návrh, prípravu, realizáciu a overenie štruktúry e-kurzov, ktoré budú urečné pre celoživotné vzdelávanie vysokoškolských pedagógov, doktorandov a postdoktorandov prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky. Tieto sa budú využívať ako inovatívne formy vzdelávania predovšetkým vo virtuálnej katedre, virtuálnej univerzite, v dištančnom vzdelávaní a ďalšie. Aktivita je priamo prepojená s aktivitami 1.1, 1.3., 1.4. |
 |
1.3 E-learning v akademickom prostredí |
 |
Skvalitnenie a zintenzívnenie práce Centra pre e-learning v celoživotnom vzdelávaní FPV UKF v Nitre (CEV FPV UKF v Nitre) - tvorba e learningových kurzov v LMS Moodle, odborné poradenstvo a tutoring pre vysokoškolských učiteľov UKF v tvorbe e-learningových kurzov a_e-materiálov k skvalitneniu počítaeom podporovaného vyučovania. Cieľom aktivity je zintenzívniť činnosť CEV pri podpore elektronického vzdelávania na FPV UKF v Nitre.
|
 |
1. Podpora tvorby a reálneho nasadenia e-learningových kurzov, |
2. Organizácia školení a seminárov zameraných na e-learningové vzdelávanie a LMS Moodle, |
3. Podpora ďalšieho získavania informácií a motivácie pre učiteľov a tvorcov e-learningových kurzov. |
 |
1.4 Duch prírodných vied |
 |
Duch prírodných vied (SOUL OF SCIENCE – Lifelong Study of the Objects of Ultimate knowledge of natural sciences) je aktivita zameraná na inováciu vyučovania prírodných vied, najmä fyziky, skúmaním vybraných prírodných javov využitím digitálnych prostriedkov a_metód.
Cieľ aktivity nadväzuje na oprávnenú rámcovú aktivitu: Širšie využívanie informačných technológií a nových foriem vzdelávania.
Konkrétnym cieľom je vybudovať a realizovať experimentálne úlohy vo virtuálnom laboratóriu.
|
 |
2.1 Inovácia doktorandského študijného programu: Aplikovaná biológia v_slovenskom a anglickom jazyku |
 |
1. Doplnenie ponuky voliteľných predmetov študijnej časti doktorandského študijného programu o nové predmety v slovenskom a v anglickom jazyku,
2. Pilotná realizácia inovovaného študijného programu,
3. Vyhotovenie inovovaného akreditačného spisu študijného programu, ktorý bude vyučovaný vo svetovom jazyku.
|
 |
2.2 Inovácia magisterského študijného programu UAP Geografia v kombinácii |
 |
1. Doplnenie ponuky a inovácia vybraných vedných disciplín z odboru geografia študentom magisterského študijného programu Učiteľstvo geografie v kombinácii s dôrazom na_prebiehajúcu transformáciu v základnom a strednom školstve
2. Pilotná realizácia doplnených a inovovaných vedných disciplín z geografie - podporiť ako i overiť získané poznatky pre prax využitím najnovších poznatkov z odboru Geografia a_ich transformácie do školskej praxe,
3. Vytvorenie inovovaného akreditaeného spisu magisterského študijného programu:UAP Geografia v kombinácii
|
 |
2.3 Inovácia magisterského študijného programu Environmentalistika v_slovenskom a anglickom jazyku |
 |
Cieľom aktivity je rozšíriť štúdium environmentalistiky v anglickom jazyku v magisterskej forme štúdia, ktorá nadväzuje na realizovaný stupeo Bc. štúdia. |
 |
2.4 Nitrianska mladá veda |
 |
Cieľom aktivity je posilnenie všeobecných sociálnych, odborných, jazykových a_pedagogických kompetencií doktorandov a postdoktorandov FPV UKF v Nitre. |
 |