 |
 |
|
|
 |  |  | |  | | Projekt A-CENTRUM CIV Aktivita 2.4 Nitrianska mladá veda
Súčasné trendy vzdelávania ako aj transformácia vysokých škôl v globalizujúcej sa spoločnosti čoraz väčšmi kladú nároky na jednotlivca ako na aktívneho účastníka ochotného a kompetentného vyhľadávať, navrhovať a riešiť rôzne problémy z praxe. Z toho dôvodu narastá pre každého akademického pracovníka i študenta doktorandského štúdia nutnosť zorientovať sa nielen v príslušnej vednej oblasti, ale aj v grantových schémach. Grantové schémy poskytujú možnosť vytvoriť alebo zapojiť sa do projektov ktoré sú potrebné na zabezpečenie výskumu. Uvedený proces priamo súvisí so smerovaním odbornej, vedecko-výskumnej kariéry jednotlivca i pracovného kolektívu. V súčasnom nastupujúcom trende výskumnej práce vo všetkých oblastiach je žiaduce vytváranie výskumných tímov na lokálnej, ale aj medzinárodnej úrovni, čo výrazne skvalitňuje a rozširuje možnosti vytvorenia kvalitných výstupov v rámci riešenia konkrétnych vedeckých problémov.
Uvedené dôvody sú motívom projektu A- CENTRUM FPV UKF v Nitre – Centrum Inovatívneho Vzdelávania, ITMS kód projektu 26110230026. Najmä aktivita projektu s názvom 2.4. Nitrianska mladá veda je zameraná na inováciu a tvorbu aktuálnych vzdelávacích aktivít akademickej obce FPV UKF v Nitre pre cieľové skupiny: študenti doktorandského štúdia a mladí vedeckí a pedagogickí pracovníci FPV UKF v Nitre.
Kurz s názvom: Projektový manažment sa konal od 13. do 24.6. 2011 pod vedením lektoriek PaedDr. Ivony Fraňovej a Mgr. Ľubice Lachkej. Kurzu sa zúčastnilo pätnásť účastníkov z piatich katedier FPV UKF v Nitre. Obsah kurzu bol zameraný na dve základné oblasti tvorby a realizácie projektov: prehľad finančných zdrojov pre doktorandov a mladých vedeckých a pedagogických pracovníkov a tvorba návrhu projektu pre jednotlivé grantové schémy. Ako účastník kurzu som uvedené zameranie kurzu považoval za veľmi vhodné, nakoľko zmysluplne prepájalo teóriu s praxou.
V prvej časti kurzu sme sa venovali možnostiam mobilít . Každý účastník kurzu si vypracoval odborný životopis, vyhľadal zahraničnú univerzitu, na ktorej by chcel absolvovať odbornú stáž, vypracoval odborný program a motivačný list, ktorý mal charakterizovať, dôvody prečo sa o danú pozíciu uchádza. Okrem mobilít sme sa venovali aj prehľadu grantových schém vedeckých projektov, projektov zo štrukturálnych fondov, oboznámili sme sa s komunitárnymi programami aj s možnosťami žiadať granty od nadačných súkromných zdrojov.
V druhej časti kurzu sme v skupinách pracovali na návrhu vlastného projektu. Našou úlohou bolo zohľadniť získané vedomosti z kurzu ako aj odborné vedomosti z jednotlivých disciplín na vytvorenie vlastného projektu, ktorý obsahoval životný cyklus projektu, administratívu, rozpočet, ľudské zdroje, cieľové skupiny a ďalšie dôležité atribúty manažmentu projektu.
Kurz Projektový manažment poskytol všetkým jeho účastníkom nielen cenné informácie o grantových schémach, ale vďaka odbornej pomoci lektoriek prispel k rozvoju zručností tvorby a navrhovaniu projektov. Uvedené zručnosti sú kvalitnou devízou, ktorá účastníkom otvára nové možnosti v kariérnom raste a neposlednom rade môže posilniť pozíciu takto vzdelaného a skúseného absolventa kurzu na trhu práce. Pre veľký záujem zo strany členov cieľovej skupiny sa bude kurz opakovať aj v akademickom roku 2011/2012. Zaujímavým atribútom vzdelávania v rámci kurzu je aj vytvorený e-learningový kurz na podporu jednotlivých tém. Elektronická komunikácia umožňuje efektívnu prácu účastníkom kurzu i lektorkám. Ďakujem lektorom aj účastníkom kurzu za výbornú pracovnú a priateľskú atmosféru.
| |
 |
 |